Øresundsforbindelsen: Forskelle mellem versioner

Fra Oversete detaljer
Spring til navigation Spring til søgning
(Basisside)
 
(Ekstra link)
Linje 15: Linje 15:
*[https://osbcmsprd.azureedge.net/download/0061-1A0001_1.pdf Overordnet koblingsskema for jernbane 25 kV 50 Hz system (PDF) - Gælder fra og med 1. januar 2018]
*[https://osbcmsprd.azureedge.net/download/0061-1A0001_1.pdf Overordnet koblingsskema for jernbane 25 kV 50 Hz system (PDF) - Gælder fra og med 1. januar 2018]
*[https://osbcmsprd.azureedge.net/download/SP%204-02-Eldriftsprocedure%20rev%2013%20-%20DK%20SE.pdf Øresundsbro Konsortiet, Jernbanedrift procedure]
*[https://osbcmsprd.azureedge.net/download/SP%204-02-Eldriftsprocedure%20rev%2013%20-%20DK%20SE.pdf Øresundsbro Konsortiet, Jernbanedrift procedure]
*[https://osbcmsprd.azureedge.net/download/Peberholm%20-%20effekter%20av%20nytt%20f%C3%B6rbig%C3%A5ngssp%C3%A5r.pdf Peberholm - effekter av nytt förbigångsspår]

Versionen fra 6. mar. 2022, 22:24

Øresundsforbindelsen forbinder København med Malmø og består af en tunnel, øen Peberholm og en skråstagsbro. Forbindelsen har landfæste i Kastrup og Lernacken.

På forbindelsen overføres motorvej E20 i fire spor, samt jernbane i to spor.

Jernbane

Overgangen mellem den danske og svenske fjernstyring/togkontrol sker på Peberholm, her.

Eksterne henvisninger