Øresundsforbindelsen: Forskelle mellem versioner
Spring til navigation
Spring til søgning
VicVal (diskussion | bidrag) (Basisside) |
VicVal (diskussion | bidrag) (Ekstra link) |
||
Linje 15: | Linje 15: | ||
*[https://osbcmsprd.azureedge.net/download/0061-1A0001_1.pdf Overordnet koblingsskema for jernbane 25 kV 50 Hz system (PDF) - Gælder fra og med 1. januar 2018] | *[https://osbcmsprd.azureedge.net/download/0061-1A0001_1.pdf Overordnet koblingsskema for jernbane 25 kV 50 Hz system (PDF) - Gælder fra og med 1. januar 2018] | ||
*[https://osbcmsprd.azureedge.net/download/SP%204-02-Eldriftsprocedure%20rev%2013%20-%20DK%20SE.pdf Øresundsbro Konsortiet, Jernbanedrift procedure] | *[https://osbcmsprd.azureedge.net/download/SP%204-02-Eldriftsprocedure%20rev%2013%20-%20DK%20SE.pdf Øresundsbro Konsortiet, Jernbanedrift procedure] | ||
*[https://osbcmsprd.azureedge.net/download/Peberholm%20-%20effekter%20av%20nytt%20f%C3%B6rbig%C3%A5ngssp%C3%A5r.pdf Peberholm - effekter av nytt förbigångsspår] |
Versionen fra 6. mar. 2022, 22:24
Øresundsforbindelsen forbinder København med Malmø og består af en tunnel, øen Peberholm og en skråstagsbro. Forbindelsen har landfæste i Kastrup og Lernacken.
På forbindelsen overføres motorvej E20 i fire spor, samt jernbane i to spor.
Jernbane
Overgangen mellem den danske og svenske fjernstyring/togkontrol sker på Peberholm, her.
Eksterne henvisninger
- Vandlækage i Øresundstunnelen er ufarlig og helt normal
- Vejdirektoratet
- Den Store Danske
- Eldriftsprocedurer
- Svedab
- Opdateret el-instruks
- Overordnet koblingsskema for jernbane 25 kV 50 Hz system (PDF) - Gælder fra og med 1. januar 2018
- Øresundsbro Konsortiet, Jernbanedrift procedure
- Peberholm - effekter av nytt förbigångsspår